Oma blogiluettelo

Lukuaika- laskuri

Päivän Sitaatti🌹

🌸 ❤️

PoP-Kalenteri

Vko MaTiKeToPeLaSu

keskiviikko 2. elokuuta 2017

Söpöysvaroitus!


Kärn Kaffe-kattenburk/kissakahvipurkki

-Voiko peltirasia/purkki enää söpömpi olla?


Uusimpia peltipurkkihankintoja heinäkuulta on tämä söpö, söpömpi, söpöin ruotsalainen Kärn Kaffe-kahvipurkki,jonka kannessa komeilee hellyttävä kisuliini...Teitä on varoitettu! :D


 Kärn Kaffe tuotemerkki perustettiin 1900-luvun alussa.Lisää tietoa, jos kiinnostaa voi lukea oheisen ruotsalaisen linkin kautta. Tietoa ja kuvia oli vaikea saada, mutta kuvahaun avulla näitä eri kissakuvalla olevia pyöreitä purkkeja löytyi lopulta ainakin kolme. Ja Googlettamalla osui tuo linkki silmiin, siinä kaikki. Luulen omani olevan 1950-luvulta,mutta varma en voi olla.

Jos jollakin on enemmän tietoa tästä kahvifirmasta ja kissapurkista, olisin enemmän kuin kiitollinen jos kertoisi kommentissa tänne. Huom! Kärn Kaffe-merkillä löytyi kyllä paljon muita peltisiä kahvipurkkeja!



Törmäsin sattumoisin kissapurkkiin Facebook-ryhmän kautta missä se oli myytävänä. Maksoin siitä noin 10 e ja postit. Minusta ihan kohtuuhinta, varsinkin kun ei näitä taida liiemmin Suomessa myynnissä pyöriä?
Summarummarum. Nälkää kasvaa syödessä joten nyt tuli halu kerää nämä kaikki! Jos vain löytyy eri kuvalla.

Ruotsalaisen Broarne-verkkosivun kautta oli samanlainen kattipurkki myytävänä hintaan 195 kr.
Uuuh siellä oli myös kaikkea muuta ihanaa Retroa myynnissä....


Sisältä kulumaa ja ruostetta,mutta kyllä tästä vielä johonkin käyttöön on. Pipareita tai kahvia ei viitsi enää tuossa säilytellä mutta aina sitä tilpehööriä löytyy!


Purkin strategiset mitat: 
leveys 22 cm ja korkeus 8cm kannen kanssa.
 Kookas purkki siis!


Laitan vielä yhteiskuvan mun ihanista kissapurkeista.
Kumpi on sinusta söötempi ?



tiistai 1. elokuuta 2017

Hymyilevä Hangon Keksi




 "Hymyilee kuin Hangon keksi," on vanha tuttu sanonta:
"Hangon Keksi käytti pyöreissä kekseissä, niiden pakkauksissa ja mainonnassaan liikemerkkinä hymyilevää pyöreää kuu-ukkoa. Tästä syntyi iloiselta näyttävästä ihmisestä käytetty sanonta ”hymyilee kuin Hangon Keksi"
Lähde: Hangon Keksi-Wikipedia


 Kun näin tämän wanhan ja rupusen peltilaatikon Turvalan Kirppiksen peltipurkkihyllyllä kääntyi suuni väkisin hymyyn. Ja ihastuin. Kansi siitä puuttui ja etiketti vähän (tai aika paljonkin) repeillyt mutta tuttu naama hymyili vastaan paperikääreestä.




"Hangon Keksi – Hangö Kex oli Hangossa vuonna 1910 perustettu elintarviketehdas, jonka omisti vuodesta 1927 alkaen Oy Karl Fazer Ab. 
Fazer lopetti tehtaan 1970-luvulla keskittäessään keksituotantonsa Vantaalle" Lähde: Hangon Keksi- Wikipedia

Museoviraston sivuilta voit käydä lukaisemassa lisää jos kiinnostaa.




 Kaffekex eli kahvikeksejä lukee selvästi laatikon sivussa. Iäksi otaksuisin siinä 1920-30-luvulta. Jos jollain on parempaa tietoa saa oikaista!


Sisältäpäin symppis keksilaatikko on aika siisti, toki Ajan hammas on puraissut pohjaakin. Tämä päätyy Mökille ja laitan siihen vanhoja kauniita nappeja, tai jotain vastaavaa.En tiedä mutta tunnen vetoa juurikin tälläisiin wanhoihin, ruosteisiin ja rupuisiin peltipurkkeihin! Mitä se kertoo minusta?

Monesko peltipurkki tämä jo on, apua, en tiedä, olen mennyt jo ajat sitten laskuissa sekaisin!

Ai niin se hinta? Mitä kustansi? Kokonaiset 2 e.

maanantai 31. heinäkuuta 2017

Suuret purjelaivat Kotkassa

Heinäkuun viimeisenä päivänä haluan palata vielä heinäkuun tapahtumiin. Yksi suurtapahtuma oli Kotkassa järjestettävät perinteiset Kotkan Meripäivät ja suurten purjelaivojen pysähtyminen 13.-16.7.2017. Kotkan Kantasatamaan. Ilmat helli tapahtumaa ja koko viikko oli lämmintä ellei peräti helteistä ja houkutteli ihmisiä paikalle.
Kotkasta purjelaivojen matka jatkui kohti Turkua.

Seuraavassa pieniä tunnelmapaloja laivoista.Kävinpä siis minäkin ihastelemassa komeuksia ja räpsimässä kuvia ,kännykän kameralla tosin.Harmi vaan että olivat purjeet alhaalla satamassa ja saapumista ja lähtöä en ehtinyt katsomaan. Upeita olivat noinkin!

Näenkö kummituksia?

Pilssiveden laskua


Tämä komea merirosvo tuli vastaan Kantasataman myyjäkojujen melskeissä.







Purjelaivojen keulakuvat oli komeata katseltavaa, tässä pari esimerkkiä makusteltavaksi!




sunnuntai 30. heinäkuuta 2017

Plogikoira Kapun kesäkuulumiset 2017


Mitäpä kuuluu plogikoira Kapulle? Kuten ylläolevasta kesäisestä kuvasta näkyy niin erittäin hyvää. Kapu voi paksusti ja nauttii kesästä. Kuva on otettu pari viikkoa sitten mökillä ja vanha rouva vain makoili alarappusella maton päällä ja torkkui koiran unta.

Kapua ei edelleekään saa uimaan muuta kuin tassupohjaa ja jaksaa edelleen haukkua naapuria mutta pusuttelee kissoja.

Kapu lähettää kaikille kesästä tykkääville kaksijalkaisille ja nelijalkaisille terveisiä ja lupaa pysyä plogikoirana.HAUHAU!

lauantai 29. heinäkuuta 2017

Paluu nykyisyyteen




Viime postauksesta onkin kulunut aikaa, jo melkein vuosi.On sattunut sitäsuntätä mutta ei niistä sen enempää. Keräilen edelleen peltipurkkeja, muumeja sun muuta kivaa kuten vanhoja kirjoja. Kirppareita on tullut kierreltyä ja joitain löytöjä tehty :)Postausaiheet eivät ainakaan lopu näin pitkän tauon jälkeen.

Tästä se taas alkaa, aivan kuin aloittaisi blogia uudelleen. 

Tervetuloa mukaan ja toivottavasti myös viihtymään!

kuva: otettu mökillä viime vuonna, kaunis auringonlaskutaivas...